TV Community Portal
  Portal  •  Index  •  Bookmark  •  FAQ  •  Search  •  Register  •  Profile  •  Private Messages  •  Log in
Speed-the-Plow - Geht Jessica Alba an den Broadway? View next topic
View previous topic
Forum: Jessica Alba · Replies: 10
Post new topicReply to topic
Author Message
Maestro
Produzent

PostPosted: 07.11.2007 19:58 Reply with quoteBack to top

Quote:
Jessica Alba to Star in 'Speed-the-Plow' Broadway Revival?

According to Michael Riedel of the New York Post, Jessica Alba "is being courted to star in a Broadway revival of David Mamet's Speed-the-Plow in the spring." Jessica Alba is most recognized for her movie career, including The Fantastic Four super-hero film series; and rose to prominence in her FOX TV series "Dark Angel." Her other film credits include Honey, Sin City, Into the Blue, Idle Hands and Good Luck Chuck.

The article also states there is "no word yet on who will play the two male leads, but there's talk that 'The Sopranos' stars James Gandolfini and Michael Imperioli are on the producers' wish list, with Gandolfini playing the brutal studio boss and Imperioli playing the desperate producer."

David Mamet's original play Speed-the-Plow appeared on Broadway April 1988, directed by Gregory Mosher, and ran for a total of 279 performances at the Royale Theatre. Described as a satirical examination of the movie-business, it was nominated for Best Play. Actor Ron Silver received the Tony Award for Best Actor (1988) in the role of Charlie Fox. Silver starred opposite music recording legend Madonna (as Karen) and Tony Award-winner Joe Mantegna (as Bobby Gould).

(broadwayworld.com)

Wow! eek Mit sowas hab ich nun garnicht gerechnet. Bin ein wenig sprachlos.

MfG

Maestro

Userbar - Sowas will ich auch!

"Being President is easy: You just point the army and shoot." - Homer J. Simpson

webmaster of
-> www.jmazone.de
-> www.darkangel-fan.com
View user's profileSend private messageVisit poster's website
Nicolle
Hauptdarsteller

PostPosted: 07.11.2007 20:49 Reply with quoteBack to top

Wieso nicht, denn es ist im Moment total angesagt unter den Stars, auf der Bühne zu stehen. Find ich gut von ihr, dass sie sowas macht. bin dafür *applaus*

MICK: I can eat garlic. I mean, I could, if I ate. Food. But I don't eat food.
BETH: Just blood?
MICK: Didn't we just cover that?
----------------------------------------------------
Philipp's Reich
http://musicvideos.gratis-webspace.de/
View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
kwirk
Hauptdarsteller

PostPosted: 08.11.2007 00:13 Reply with quoteBack to top

Momentan? Theater fordert mehr von dir als TV, obwohl das ist falsch ausgedrückt. Theater ist einfach ganz anders. Du kannst mehr improviesieren, musst anders reden etc. Theater macht einfach Spaß!!!
Ich will hier unterstreichen Broadway heißt nicht gleich Musical, kann auch normales Theater sein!

http://derulinator.blog.de/
View user's profileSend private message
Pjack
Kameramann

PostPosted: 08.11.2007 00:20 Reply with quoteBack to top

Vor allem kann im Theater nichts rausgeschnitten, retouchiert oder noch mal neu gedreht werden.
Es ist nun einmal Live-Schausspiel, bei dem nicht jeder Pfosten einen Charakter-Darsteller spielen kann.
Um so schöner finde ich es, dass sich JMA daran versuchen will.
kwirk
Hauptdarsteller

PostPosted: 08.11.2007 00:39 Reply with quoteBack to top

Und ich sag mal so, ich habe schon beides erleben dürfen (der Film war ein Schulprojekt). Theater macht einfach viel mehr Spaß, weil du die Reaktion direkt spürst und je nach dem wie das Publikum abgeht, kannst du darauf eingehen (was soll der Regisseur denn machen, unterbinden kann der ja nichts). Und es ist, so fand ich, schwerer, weil alles immer sitzen muss.
Und Jessica im Theater, das ist doch was schönes. Hat sie eigentlich mal Theater gespielt, ich meine schulmäßig etc?
Vielleicht gewinnt sie ja nen Tony wink

Maestro
Produzent

PostPosted: 26.11.2007 22:15 Reply with quoteBack to top

Wie man dem Interview bei Live with Regis & Kelly entnehmen kann wurde ihr die Rolle wirklich angeboten, aber sie weiß noch nicht ob sie das Angebot annehmen wird. Jedoch ist sie dem wohl nicht ganz abgeneigt, vorallem wenn es zu einem Schauspielerstreik im nächsten Jahr kommen sollte. Hier noch ein Artikel dazu:

Quote:
Jessica Alba 'Freaked Out' by Possible Broadway Debut

Jessica Alba confirmed Monday that she's in talks to star on Broadway in a revival of David Mamet's Speed-the-Plow – the role that Madonna originated in the 1988 Broadway production. "Well, there's a rumor. Yeah, I've been asked to do it," Alba, 26, said on Live with Regis & Kelly Monday. She added later, "But this is just talk. It's not really happening yet. I'm freaked out!"

Should she sign on for the role of Karen, the job would mark Alba's Broadway debut. "I would be honored to do it," she said, adding, perhaps a bit coyly, "I don't know if audiences would even want to see me on Broadway." Alba said taking the theater role next summer might actually be "perfect timing," if a possible strike by the Screen Actors Guild materializes, precluding SAG actors temporarily from doing film work.

Alicia Silverstone played Karen in a 2006 revival of the play in Los Angeles.

Alba also spoke on Monday about her experience shooting The Love Guru, an upcoming hockey movie with Mike Myers and Justin Timberlake. Asked if Timberlake is good on the ice, she replied, "I heard he's really good. I mean, I don't go and, like, watch him. You know, that would be weird. 'Hey, I just came by to watch you guys play.' Creepy!"

(people.com)

MfG

Maestro

"Being President is easy: You just point the army and shoot." - Homer J. Simpson

webmaster of
-> www.jmazone.de
-> www.darkangel-fan.com
kwirk
Hauptdarsteller

PostPosted: 26.11.2007 22:19 Reply with quoteBack to top

klingt doch zuversichtlich!

Maestro
Produzent

PostPosted: 12.01.2008 11:46 Reply with quoteBack to top

Quote:
ALBA NERVOUS OF BROADWAY CRITICS

Actress JESSICA ALBA is terrified she'll be hammered by critics when she makes her Broadway debut later in 2008. The actress will star in David Mamet's Speed the Plow in a role made famous 20 years ago by Madonna. And Alba isn't sure she can handle the potential bad press. She says, "Whether I do a good job or not, people will be nasty. Even Claire Danes, who's a respected actress, got s**t (for Pygmalion). I don't know if I feel like being ridiculed like that."

(contactmusic.com)

Also wird sie es doch machen?! Na da bin ich ja mal gespannt.

MfG

Maestro

webmaster of
-> www.jmazone.de
-> www.darkangel-fan.com
fifty
Hauptdarsteller

PostPosted: 12.01.2008 13:18 Reply with quoteBack to top

bin ich auch... aba ich werd aufjeden fall übelst über die kerle ablästern die s**t über sie schreiben; macht euch drauf gefasst... ja

ich grüße euch von meinem portal der digitalen virtualität

ich liebe berlin auch biggrin wink

i just love hanging around here love ja
View user's profileSend private messageSend e-mailICQ Number
Kurt
Kameramann

PostPosted: 12.01.2008 13:24 Reply with quoteBack to top

Wenn sie es macht, kann sie zeigen das sie mehr kann als nur eine Schauspielerin. Es wird ihr ganzes Potenzial frei legen. Hoffe nur das es auch ne DVD dazu gibt wink

Oder verschenckst du Karten für den Broadway Maestro ???? biggrin

forever eyes
dark
somebodys angel
View user's profileSend private messageMSN Messenger
Chuckzta
Hauptdarsteller

PostPosted: 12.01.2008 13:48 Back to top

Also ich bin auch mal ziemlich gespannt wink

Naja werden wir halt mal abwarten ... juggle

chuckzta *kaffeetrinker*
View user's profileSend private messageSend e-mail
Post new topicReply to topic

Jump to:   

View next topic
View previous topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

© 2003-2017 TV-Community.de :: pictures and trademarks are property of their respective owner :: comments are property of their posters